آلمان یکی از اصلی ترین مقاصد برای مهاجرت است و در سه دهه اخیر، افراد زیادی از سراسر جهان، به این کشور اروپایی قدرتمند و زیبا مهاجرت کرده اند. شرایط خوب و استانداردهای بالای زندگی، دلیل اصلی محبوبیت این کشور در بین مهاجران است. افراد با مهاجرت به آلمان، تحت شرایط خاص و با رعایت الزامات و قوانین مربوطه، می توانند اقامت دائم و پاسپورت این کشور را دریافت کرده و از خدمات رفاهی با کیفیت بالا بهره مند شوند. جمعیت آلمان در حال حاضر، بیش از ۸۲ میلیون نفر است که بسیاری از این جمعیت را مهاجران تشکیل می دهند. همین دلایل، کافیست تا سفارت آلمان تبدیل به یکی از شلوغ ترین سفارتخانه های اروپایی در کشورهای مختلف از جمله ایران باشد.
افراد برای سفر به آلمان باید ابتدا نسبت به گرفتن وقت سفارت آلمان اقدام کنند و با ارائه مدارک لازم، درخواست ویزای آلمان دهند. آلمان، همچنین یکی از کشورهای محبوب برای ادامه تحصیل است و گرفتن وقت سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی، یکی از موضوعات مهم برای متقاضیان تحصیل در آلمان است. در این مقاله، قصد داریم نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان را مورد بررسی قرار دهیم و این مطلب به عنوان یک راهنمای گرفتن وقت سفارت آلمان در اختیار شما عزیزان، قرار داده خواهد شد، با ما همراه باشید.
اولین قدم برای گرفتن وقت سفارت آلمان، هدفگذاری و انتخاب نوع ویزای آلمان است. ویزای آلمان در انواع مختلف: دانشجویی، کاری و تجاری، سرمایه گذاری، پیوست خانواده، بشردوستانه، پزشکی و … وجود دارد. فرآیند گرفتن وقت سفارت آلمان، پس از اینکه نوع ویزا انتخاب شد، آغاز می شود. متقاضیان ویزای آلمان در سالهای اخیر، افزایش چندین برابری داشته و به همین دلیل، گرفتن وقت سفارت آلمان، تنها به صورت آنلاین، از طریق وب سایت کارگزار رسمی سفارت آلمان در تهران انجام می شود.
اگر می خواهید بدون استرس و دغدغه و در کوتاهترین زمان ممکن، وقت سفارت آلمان را بگیرید، تنها کافیست، یک کپی از پاسپورت معتبر خود را برای کارشناسان شمیران گشت که یکی از شرکت های معتبر در زمینه اخذ ویزای شینگن و وقت سفارت کشورهای اروپایی است، ارسال کنید و منتظر تعیین وقت از طرف سفارت باشید. در حال حاضر، سفارت آلمان در ایران تعطیل است و ویزامتریک تنها کارگزار رسمی و مورد تایید این سفارت برای انجام امور مربوط به گرفتن وقت سفارت آلمان یا ویزای شینگن می باشد. لازم به ذکر است، گرفتن وقت سفارت آلمان، برای ارائه مدارک و انجام بیومتریک است و این گرفتن وقت سفارت آلمان، برای انجام مصاحبه نیست، مگر در برخی موارد خاص.
برای گرفتن وقت سفارت آلمان باید به وب سایت ویزامتریک مراجعه کرده و در آنجا با ارائه اطلاعات، ثبت نام اولیه را انجام دهید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. در این حساب باید نوع ویزای را برای گرفتن وقت سفارت آلمان انتخاب کنید. در حال حاضر، متقاضی می تواند روز و ساعت وقت سفارت را خودش تعیین کند. پس از ثبت نام اولیه، یک ایمیل دریافت می کنید که باید آن را تایید کنید. در وارد کردن اطلاعات، دقت لازم را داشته باشید، چون در غیر اینصورت، مراحل ثبت نام برای گرفتن وقت سفارت آلمان را دوباره باید تکرار کنید. هزینه گرفتن وقت سفارت آلمان را باید به شماره حساب ویزامتریک واریز کرده و در روز انگشت نگاری، فیش واریز را ارائه دهید.
مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت آلمان، عبارتند از: اصل پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی، عکس جدید و رنگی ۳.۵*۴.۵ با پشت زمینه سفید، اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج و تولد فرزند (در صورت وجود)، کپی کلیه ویزاهای دریافت شده در ۵ سال گذشته، فرم تکمیل شده درخواست ویزای آلمان، بیمه نامه مسافرتی، پرسشنامه تکمیل و امضا شده امنیتی، انگیزه نامه و توضیح هدف از سفر به آلمان، پرینت گردش مالی سه ماه اخیر، مدارک دال بر داشتن فعالیت اقتصادی و اجتماعی در ایران و همچنین نامه تمکن مالی. مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت و ویزای آلمان، بسته به نوع ویزای درخواستی، متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، همین حالا با مشاوران شمیران گشت تماس بگیرید.
وقت سفارت آلمان، به دو صورت معمولی و فوری ارائه می شود که هزینه های متفاوتی دارد. هزینه گرفتن وقت سفارت معمولی، ۱۹۰ هزار تومان و هزینه وقت سفارت فوری یا وی آی پی، ۶۰۰ هزار تومان است که باید به شماره حساب ویزامتریک، کارگزار سفارت آلمان، واریز شود. اگر می خواهید گرفتن وقت سفارت آلمان را به ما بسپارید، باید فیش واریز را برای کارشناسان شمیران گشت ارسال کنید تا پیگیر امور شویم.
از تاریخ 12 بهمن 1394 ( برابر با 01 فوریه 2016) تایید مدارک از جمله ترجمه مدارک فارغ التحصیلی شغلی و تحصیلی رایگان نیست. برای کسب اطلاع بیشتر میتوانید دو فایل زیر مربوط به تایید مدارک تحصیلی و شغلی را دریافت کنید:
دریافت کپی برابر اصل مدارک سفارت آلمان
دریافت فرایند تایید مدارک تحصیلی سفارت آلمان
هزینه تایید | نوع مدرک (اصل) |
25 یورو | تایید شناسنامه ایرانی، گواهی تولد، سند ازدواج، سند طلاق، گواهی فوت و گواهی تجرد |
45 یورو | سایر مدارک (احکام دادگاه، گواهی سوپیشینه وسایر گواهیها) |
هزینه تایید مدارک در سفارت آلمان درهنگام تایید مدارک در سفارت و صرفا بصورت یورو پرداخت میشود. اگر مدرکی یا سندی تایید نشود (مثلا به دلیل جعلی بودن)، ۷۵٪ هزینه بالا( ۱۵ و یا ۳۰ یورو) دریافت میشود.
جهت تایید کپی مدارک، میبایست اصل مدرک و نیز کپیهای مربوط به هر یک از مدارک را همراه داشته باشید. هزینه تایید کپی مدارک در سفارت آلمان به شرح زیر است که به یورو دریافت میشود:
هزینه تایید کپی | نوع مدرک (کپی) |
10 یورو | تایید کپی مدرک به خط لاتین |
15 یورو | تایید کپی مدرک به خط غیرلاتین |
۲۱ الی ۳۰ روز پس از درخواست، جواب وقت سفارت برای تعیین روز انگشت نگاری برای شما ارسال می شود. مدت انتظار برای وقت سفارت آلمان، بستگی به نوع ویزا دارد. وقت سفارت برای ویزای توریستی، ویزای تحصیلات تکمیلی و فرصت های مطالعاتی، بین ۲ الی ۴ هفته، برای ویزای دانشجویی برای لیسانس و کالج ۱ تا ۳ سال و برای ویزای کاری ۱ سال طول می کشد. وقت سفارت فوری برای ویزاهای پزشکی و بشردوستانه است و همچنین برای افرادی که جانشان در ایران در خطر است.
همانطور که گفته شد، اخذ وقت سفارت کشور آلمان به صورت فوری نیز میسر است. با این حال این وقت تنها به دستهی خاصی از متقاضیان اعطا میشود. اگر خواهان سفر تفریحی به این کشور اروپایی هستید، یا میخواهید برای دریافت ویزای کاری، تحصیلی یا سرمایه گذاری اقدام کنید، متاسفانه امکان دریافت وقت به صورت فوری برای شما میسر نیست، چرا که سفارت این کشور تنها به متقاضیانی که به دلایل پزشکی و بشر دوستانه قصد ورود به آلمان را داشته باشند، اجازه میدهد تا از این نوع وقت استفاده کنند. بنابراین توجه کنید که گرفتن وقت سفارت فوری برای متقاضیانی که بهدنبال دریافت نوبت هستند، تنها برای دستهای خاص از داوطلبان مهیا است.
وقت تایید مدارک سفارت آلمان برای اهداف اداری در آلمان (مانند ازدواج، اقامت، ثبت شرکت، مسائل حقوقی و …) نیاز می باشد. جهت اخذ ویزای آلمان نیازی به تایید مدارک نیست. تایید مدارک در سفارت آلمان به معنی اخذ 2 تاییدیه برای صحت مدارک می باشد، که تاییدیه اولیه توسط وزارت امور خارجه ایران ، و تاییدیه ثانویه توسط سفارت آلمان در تهران انجام خواهد شد. این امر تنها به این دلیل می باشد که ادارات آلمان از نحوه صدور مدارک در کشور های خارجی اطلاع نداشته و برای دریافت تصدیق نیاز به تایید دارند. متقاضیان می بایست ابتدا مدارک خود را توسط مترجمان رسمی دادگستری در دارالترجمه ها ترجمه کرده، سپس مدارک ترجمه شده را به مهر وزارت امور خارجه ایران ممهور کرده، و پس از آن جهت گرفتن وقت تایید مدارک برای سفارت آلمان اقدام نمایند.
درخواست تایید مدارک سفارت آلمان به صورت حضوری، در باجه های امور حقوقی و کنسولی در سفارت آلمان در تهران در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 7:30 الی 10:30 انجام پذیر می باشد. معمولا سفارت المان مدارک تایید شده را همان روز در ساعت 14:30 به متقاضی تحویل می دهد، ولی در اندک مواردی نیز مشاهده شده که بررسی مدارک تا چندین هفته به طول بیانجامد.
خرید وقت سفارت آلمان از طریق پرتال سایت سفارت آلمان در تهران انجام پذیر می باشد. همانطور که گفته شد در گام نخست متقاضی می بایست نسبت به ایجاد یک حساب کاربری در سایت رسمی سفارت کانادا اقدام نماید. سپس بایستی نسبت به پر کردن فرم ویزای آلمان و اطلاعات متقاضی اقدام نمود. در نهایت وقت سفارت المان در روزی معین جهت مراجعه حضوری به سفارت و انجام انگشت نگاری و مصاحبه تعیین خواهد شد. متقاضی می بایست تا پیش از فرا رسیدن روز وقت سفارت نسبت به تهیه مدارک جهت ارائه به سفارت آلمان در تهران اقدام نماید.
کشور آلمان یکی از کشورهای عضو شینگن بوده و در صورت دریافت ویزای این کشور اروپایی، میتوانید به سایر کشورهای عضو این پیمان سفر کنید. اما همانطور که میدانید، پیش از مراجعه به سفارت، برای دریافت ویزا باید حتما وقت گرفته باشید. دریافت وقت از سفارت این کشور به صورتهای مختلفی امکان پذیر است. شما باید با توجه به نیاز خود، نسبت به اخذ وقت سفارت اقدام کنید. توجه کنید که اگر اشتباهی در گرفتن وقت رخ داده باشد، تا روز مراجعه متوجه نخواهید شد و به این ترتیب امکان عدم بررسی به درخواست شما نیز وجود دارد. متقاضیان میتوانند درخواست خود را برای دریافت وقت سفارت این کشور به صورتهای زیر ثبت کنند:
برای بسیاری از افراد این سوال مطرح میشود که آیا میتوان به صورت شخصی برای دریافت وقت سفارت آلمان اقدام کنند؟ جواب این سوال مثبت است. متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت ویزا متریک نسبت به دریافت وقت خود اقدام کنند. با این وجود با توجه به مشکلاتی که گرفتن این نوبت به همراه دارد، پیشنهاد میکنم که این کار را به شمیران گشت بسپارید تا بدون هیچ مشکلی در سریعترین زمان وقت خود را دریافت کنید.
سفارت جمهوری فدرال آلمان
ساعت کاری سفارت
درصورت داشتن وقت از سفارتخانههای آلمان در کشورهای دیگر مانند گرجستان، باید علاوه بر گواهی مصاحبه، تصویر گواهی اقامت مربوط به آن کشور(که مصاحبه ویزا در آن انجام خواهد شد) نیز ارائه کنید. مثلا اگر برای گرفتن وقت از سفارت آلمان در گرجستان اقدام کردید، باید کپی گواهی اقامت در گرجستان را ارائه دهید.
دانشجویان برای دریافت وقت سفارت آلمان دانشجویی حتما باید از یک داشنگاه در کشور آلمان نامه پذیرش در دست داشته باشند تا بتوانند نسبت به اخذ وقت سفارت اقدام نمایند، و پس از دریافت نامه به مدت 12 ماه فرصت دارند جهت تعیین وقت سفارت ثبت نام نمایند. قابل ذکر است که دانشجویانی که در مدت یک سال فرصت به انجام ثبت نام و تعیین وقت سفارت نداشته اند، نامه از سوی موسسه آموزشی یا دانشگاه مورد نظر قابل دسترس نخواهد بود و برای دریافت نامه مجدد باید به مدت 1 سال منتظر بمانند.
شرکت ویزا متریک مرکز درخواست ویزای آلمان میباشدکه به تازگی از سوی سفارت آلمان معرفی و تایید شده است.
تقریبا از ابتدای امسال اکثر سفارت های حوزه شینگن شرکت های واسطه ای را برای انجام امور مربوط به دریافت ویزا به مسافران و متقاضیان اخذ ویزا معرفی کرده اند
مانند شرکت ویزا متریک برای اخذ ویزای آلمان، شرکت وی اف اس گلوبال برای اخذ ویزای اتریش ،هلند،جمهوری چک، فرانسه و …
جهت تعیین وقت سفارت آلمان برای مرجعه به ویزا متریک میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید
تیم ویزا ۲۱ با تجربه ای بالا در امور ویزا و وقت سفارت آلمان ویزامتریک شما را یاری خواهند نمود تا از بروز مشکلات احتمالی در مراحل گرفتن وقت سفارت آلمان از شرکت ویزامتریک جلوگیری نموده و بدون فوت زمان وقت سفارت آلمان را دریافت نمایید.
ویزامتریک چیست ؟
ویزامتریک کارگزاری سفارت آلمان در تهران میباشد که برای ویزاا های نوع c یعنی کمتر از ۹۰ روز میتوان به این شرکت مراجعه نمود.
هزینه ویزامتریک
هزینه ویزا متریک برای گرفتن وقت ۱۹۰ هزارتومان میباشد.(امسال از ۱۹۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان تغییر پیدا کرده است)
هزینه درخواست ویزا به ویزامتریک به شرح زیر است :
آدرس و تلفن شرکت ویزا متریک (شماره تماس ویزامتریک)
مدارک مورد نیاز ویزامتریک
پس از تعیین وقت سفارت آلمان باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان را به سفارت ارائه دهید.
مدارک اصلی برای دریافت ویزای آلمان به صورت زیر می باشند:
منبع مقاله
این لینک
این مطلب چقدر مفید بود؟
برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!
میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1
تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید